5 września rusza rejestracja na bezpłatne warsztaty z nauką programowania dla dzieci. Warsztaty będą prowadzone przez cały rok szkolny 2022/2023.
Celem Klubów jest promocja nauki logicznego myślenia, kodowania i programowania wśród uczniów i uczennic szkół podstawowych. Chcemy by jak największa grupa dzieci i młodzieży otrzymała wsparcie w nauce kodowania i programowania, które bez wątpienia będą kompetencjami przydanymi w przyszłości. Kursy są podzielone na 3 grupy wiekowe: dzieci z klas 1-3, 4-5 oraz młodzież z klas 6-8 szkół podstawowych.
Co czeka uczniów na kursach Klubach?
- Pisanie programów w Scratchu Juniorze i w Scratchu
- Kodowanie na macie, bez urządzeń cyfrowych
- Tworzenie projektu muzycznego z użyciem płytki Makey Makey i przedmiotów przewodzących prąd
- Trenowanie sztucznej inteligencji
- Eksperymentowanie z zestawem młodego inżyniera
- Programowanie robotów
- Uczenie się algorytmicznego myślenia pisząc programy.
Cykl zajęć trwa dziesięć tygodni. W pierwszym półroczu zaplanowano trzy cykle:
Cykl I - poniedziałki od 12.09 do 21.11
- godz. 14.30-15.30 klasa 1-3
- godz. 15.45-16.45 klasa 4-5
- godz. 17.00-18.30 klasa 6-8
Cykl II - środy od 14.09 do 16.11
- godz. 14.30-15.30 klasa 1-3
- godz. 15.45-16.45 klasa 4-5
- godz. 17.00-18.30 klasa 6-8
Cykl III – środy od 2.11 – 25.01.2023
- godz. 14.30-15.30 klasa 1-3
- godz. 15.45-16.45 klasa 4-5
- godz. 17.00-18.30 klasa 6-8
Rejestracja do nowosolskiego Klubu Młodego Programisty startuje 5 wrześniao godz. 11.00 tylko przez stronę: www.klubmlodegoprogramisty.pl
Ważne! Decyduje kolejność zgłoszeń.
klasa 1-3
Zajęcia dla najmłodszej grupy upłyną pod znakiem poznawania różnych sposobów na naukę programowania i korzystania z nowych technologii. Uczestnicy i uczestniczki sprawdzą, co kodowanie ma wspólnego z prostymi, codziennymi czynnościami, a także muzyką, rytmiką, plastyką czy popularnymi grami planszowymi. Stworzą wyjątkową animację z sobą w roli głównej, przeprowadzą wesołe eksperymenty dotyczące grafiki komputerowej oraz nauczą się opowiadać porywające historie, bazujące na samodzielnie zaprogramowanych projektach w programie Scratch. Dzieci będą miały szansę spróbować swoich sił w programowaniu robotów edukacyjnych, a także dowiedzą się, w jaki sposób roboty pomagają w wielu aspektach codziennego życia. Uczestnicy i uczestniczki sprawdzą, czy komputer może mieć wymiary 4×5 cm, a także czy marchewka albo jabłko potrafią śpiewać. Znajdziemy czas na eksperymenty inżynierskie, podczas których młodzi programiści i młode programistki za pomocą baterii, diody i kilku innych przedmiotów stworzą latarkę. Wszystko to w atmosferze sprzyjającej kreatywności, współpracy i nauki przez zabawę i twórczość.
Klasa 4-5
Spotkania w ramach kursu dla uczniów i uczennic klas 4-5 to gwarancja świetnej zabawy, współpracy, kreatywności i aktywności. Co mamy w planach? Między innymi kreatywne, oryginalne i nietuzinkowe zabawy ze Scratchem, narzędziem do nauki programowania oraz połączenie go z eksperymentami z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Uczestnicy i uczestniczki poznają dwa narzędzia do projektowania i programowania aplikacji mobilnych, po czym stworzą swoją autorską grę na smartfona. Dzięki możliwości pracy z robotami edukacyjnymi, stworzą pojazdy na kształt łazików marsjańskich, które następnie wprawią w ruch, realizując misję na Księżycu. Młodzi programiści i młode programistki staną się ponadto autorami i autorkami interaktywnego plakatu, a także wezmą udział w wyzwaniu polegającym na projektowaniu wynalazku.
Klasa 6-8
Kurs dla uczniów i uczennic klas 6-8 to duża dawka programistycznych wyzwań, nauki przez działanie, współpracy z rówieśnikami oraz rówieśniczkami i – oczywiście – dobrej zabawy. Młodzież sprawdzi, jak uczą się komputery, przeprowadzając trening uczenia maszynowego w zakresie rozpoznawania grafiki i dźwięku. Z biernych użytkowników uczestnicy i uczestniczki staną się twórcami oraz twórczyniami gry komputerowej. Korzystając ze zdobytej wiedzy na temat programowania wizualnego i tekstowego wezmą udział w wyzwaniu wydostania się z programistycznego escape roomu. Podczas kursu sprawdzimy, czy umiejętność programowania przydaje się podczas komponowania muzyki czy tworzenia układów tańca. Roboty edukacyjne pomogą w doskonaleniu umiejętności tworzenia skryptów precyzyjnego ruchu po torze przeszkód, a mikrokomputery dadzą szansę na realizację dwóch niezwykłych wynalazków, służących zdrowiu i naszej planecie.